Zapraszamy do zakupu kompleksowej dokumentacji oceny ryzyka zawodowego dla zawodu kierownika działu transportu. Gotowy szablon dokumentacji oceny ryzyka identyfikuje i minimalizuje zagrożenia dla kierownika działu transportu. Zgodność z BHP i prawem pracy gwarantuje spokój. Kup teraz i zadbaj o bezpieczne warunki pracy.
Oferowany dokument jest wzorcową wersją, opracowaną z uwzględnieniem ogólnych zagrożeń typowych dla danego stanowiska pracy.
W razie potrzeby, jeśli jego treść nie odzwierciedla w pełni warunków konkretnego stanowiska w przedsiębiorstwie, możliwe jest samodzielne dostosowanie jego treści do specyficznych wymagań.
Specyfikacja produktu |
Typ: |
Wzorcowa dokumentacja oceny ryzyka zawodowego na stanowisku pracy |
Producent: |
Luxcontrol Polska |
Format : |
A4 |
Metoda opracowania: |
PN-N-18002, Risk Score lub PHA |
Dostępne wersje |
Elektroniczna |
typ pliku: docx - plik edytowalny, będzie dostępny w zakładce Zakupione ORZ |
Papierowa |
Format A4, druk laserowy, oprawa miękka z zawieszką do akt osobowych.
Ważne: po zamówieniu wersji papierowej, zamawiający najpierw otrzyma wersję elektroniczną, z którą powinien się zapoznać.
Przed wysyłką wersji papierowej nasz konsultant skontaktuje się z zamawiającym w celu omówienia ewentualnych zmian w dokumencie. |
Zawartość dokumentacji |
Spis treści dokumentu |
• Strona tytułowa,
• Charakterystyka wybranej Metody Oceny ryzyka zawodowego,
• Opis dla stanowiska pracy,
• Identyfikacja zagrożeń na stanowisku pracy,
• Karta pomiaru ryzyka zawodowego,
• Plan działań korygujących ryzyko zawodowe dla stanowiska pracy,
• Oświadczenie do akt osobowych (Dokument zawiera dodatkowe oświadczenie pracownika potwierdzające zapoznanie się z ryzykiem zawodowym, które należy dołączyć do akt osobowych. Oświadczenie znajduje się na ostatniej stronie karty oceny ryzyka zawodowego.),
• Klauzula prawna. |
Podstawa prawna |
Opracowanie zgodne z przepisami |
Opracowana zgodnie z aktualnymi wymogami oceny ryzyka zawodowego (Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy; Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy). Dokumentacja w pełni zgodna z oczekiwaniami Państwowej Inspekcji Pracy oraz Państwowej Inspekcji Sanitarnej. |
Prawa autorskie |
Produkt oceny ryzyka objęty jest prawem autorskim, karta oceny ryzyka zawodowego, nie podlega zwrotom. Firma Luxcontrol Polska oferuje elektroniczną wersję kart ocen ryzyka zawodowego (pliki docx, doc, pdf, odt). Produkty te są chronione prawem autorskim, co oznacza: -zakaz udostępniania, kopiowania zamówionych dokumentów osobom trzecim przez Internet, kopiowanie na zewnętrzne nośniki danych oraz dalszą sprzedaż. -zakaz tworzenia nowych dokumentów na podstawie treści zawartych w ocenach ryzyka zawodowego. Naruszenie powyższych zasad podlega sankcjom prawnym. |
Uwagi |
Zakupiona dokumentacja może różnić się od rzeczywistego stanowiska pracy. Dozwolona jest edycja w celu dostosowania dokumentacji do konkretnego stanowiska pracy w zakładzie. W przypadku zastrzeżeń dotyczących treści dokumentacji, Klient zobowiązany jest skontaktować się ze sklepem. |
Zwroty |
Produkt oceny ryzyka objęty jest prawem autorskim, karty oceny ryzyka zawodowego nie podlegają zwrotom. |
1. PN-N-18002:
Metoda matrycowa: Polega na oszacowaniu prawdopodobieństwa wystąpienia zdarzenia i jego skutków, a następnie przypisaniu odpowiedniej kategorii ryzyka.
Zalety: Prosta, przejrzysta, zgodna z Polską Normą.
2. Risk Score:
Metoda ilościowa: Polega na przypisaniu punktowej wartości poszczególnym czynnikom ryzyka, a następnie zsumowaniu ich w celu uzyskania ostatecznej wartości ryzyka.
Zalety: Szczegółowa, precyzyjna, pozwala na porównanie ryzyka na różnych stanowiskach pracy.
3. PHA (Preliminary Hazard Analysis):
Metoda heurystyczna: Polega na identyfikacji zagrożeń i oszacowaniu ich ryzyka na podstawie doświadczenia i wiedzy eksperckiej oceniających.
Zalety: Szybka, elastyczna, skuteczna na etapie projektowania.
5.0 (Ogólnie)
Na podstawie ostatnich komentarzy
28-02-2025 Beata Avecilla
(5)
MOPS
Szkolenie bardzo przydatne, wyczerpująco omówione istotne zagadnienia.
27-02-2025 Anna Gwiazda
(5)
IG Technologie Sp. z o.o.
Polecam. Bardzo ciekawie przygotowane szkolenie.
Security Consulting
Wszystko na najwyższym poziomie.
20-02-2025 Anna Nowakowska
(5)
Politechnika Częstochowska
Super kurs. Polecam. Rzetelnie przeprowadzony i bardzo przydatne informacje.
19-02-2025 Kamil Zienkiewicz
(5)
Kamil Zienkiewicz
Bardzo przydatny kurs, dobrze przekazane wiadomości.
19-02-2025 Arun Krishnan Thampy
(5)
THE SCULPTORS GROUP POLAND SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
The health and safety training was a valuable and informative experience. It provided essential knowledge on workplace safety, emergency procedures, and best practices to prevent accidents. / Szkolenie BHP było cennym i pouczającym doświadczeniem. Dostarczyło niezbędnej wiedzy na temat bezpieczeństwa w miejscu pracy, procedur awaryjnych i najlepszych praktyk zapobiegających wypadkom
16-02-2025 Beata Kasińska
(5)
''MEDIPOZ'' Sp. z o. o.
Bardzo dobrze zorganizowany Kurs. Wspaniała forma samokształcenia kierowanego. Polecam każdemu pracodawcy oraz pracownikom służby bhp.
Zobacz więcej
Kierownik działu transportu jest kluczową postacią w firmie, odpowiedzialną za efektywne zarządzanie wszystkimi aspektami związane z transportem. Jego główne obowiązki obejmują planowanie, organizowanie i nadzorowanie operacji transportowych, w tym zarządzanie flotą pojazdów, kontrolę kosztów, negocjowanie umów z dostawcami, oraz zapewnienie zgodności z przepisami i standardami bezpieczeństwa. Kierownik działu transportu musi wykazywać doskonałe umiejętności zarządzania zasobami ludzkimi, logistycznymi i finansowymi, aby zapewnić sprawną i ekonomiczną działalność transportową firmy. Ponadto, umiejętność szybkiego podejmowania decyzji, elastyczność w działaniu oraz doskonała komunikacja są kluczowe dla skutecznego wykonywania obowiązków tego zawodu.
Do jego kluczowych obowiązków należy:
1. Planowanie i organizacja pracy działu:
- Opracowywanie strategii i planów rozwoju działu transportu, wyznaczając cele i kierunki działania.
- Organizowanie pracy zespołu, przydzielając zadania i monitorując ich realizację.
- Koordynacja działań działu transportu z innymi działami firmy, zapewniając spójność i efektywność procesów.
2. Zarządzanie operacjami transportowymi:
- Projektowanie i wdrażanie optymalnych tras i schematów transportu krajowego i międzynarodowego.
- Wybór odpowiednich środków transportu (samochodowy, kolejowy, lotniczy, morski itp.) w zależności od specyfiki ładunku i trasy.
- Selekcja przewoźników i negocjowanie umów transportowych, zapewniając korzystne warunki współpracy.
- Kontrola i ocena realizacji umów przez przewoźników, dbając o terminowość, bezpieczeństwo i zgodność z ustaleniami.
3. Gospodarka zasobami transportowymi:
- Decydowanie o zakupie samochodów, ciągników, naczep (tablice ADR, TIR) i ich wyposażenia, biorąc pod uwagę potrzeby transportowe firmy.
- Organizacja bieżących napraw i przeglądów środków transportu, dbając o ich sprawność techniczną.
- Współpraca z warsztatami serwisowymi w celu zapewnienia optymalnej obsługi technicznej floty pojazdów.
4. Zapewnianie bezpieczeństwa i zgodności z przepisami:
- Nadzorowanie przestrzegania przepisów transportu drogowego, ochrony środowiska i bezpieczeństwa pracy przez kierowców.
- Prowadzenie szkoleń dla kierowców z zakresu wewnętrznych procedur transportowych oraz wymaganych przepisami prawa.
- Kontrola czasu pracy kierowców zgodnie z obowiązującymi normami.
- Analiza kwalifikacji podwładnych, m.in. uprawnień do przewozu towarów i osób.
- Współpraca z działem HR w zakresie organizacji szkoleń dla pracowników działu transportu.
- Zapewnienie podległemu zespołowi bezpiecznego środowiska pracy, dbając o przestrzeganie przepisów BHP, ochrony ppoż. i ochrony środowiska.
5. Współpraca z kontrahentami:
- Negocjowanie umów z firmami transportowymi i spedycyjnymi, pozyskując korzystne warunki współpracy.
- Budowanie i utrzymywanie relacji z kluczowymi partnerami biznesowymi w branży transportowej.
- Reprezentowanie firmy w kontaktach z kontrahentami i instytucjami zewnętrznymi.