Oferujemy gotową dokumentację oceny ryzyka zawodowego dla zawodu Nauczyciel przedmiotu w szkole podstawowej. Nasza kompleksowa karta oceny ryzyka to idealne narzędzie dla pracowników oświaty, pozwalające identyfikować i minimalizować potencjalne zagrożenia w środowisku pracy. Zapraszamy do skorzystania z naszej oferty i zakupu karty oceny ryzyka już teraz.
Oferowany dokument jest wzorcową wersją, opracowaną z uwzględnieniem ogólnych zagrożeń typowych dla danego stanowiska pracy.
W razie potrzeby, jeśli jego treść nie odzwierciedla w pełni warunków konkretnego stanowiska w przedsiębiorstwie, możliwe jest samodzielne dostosowanie jego treści do specyficznych wymagań.
Specyfikacja produktu |
Typ: |
Wzorcowa dokumentacja oceny ryzyka zawodowego na stanowisku pracy |
Producent: |
Luxcontrol Polska |
Format : |
A4 |
Metoda opracowania: |
PN-N-18002, Risk Score lub PHA |
Dostępne wersje |
Elektroniczna |
typ pliku: docx - plik edytowalny, będzie dostępny w zakładce Zakupione ORZ |
Papierowa |
Format A4, druk laserowy, oprawa miękka z zawieszką do akt osobowych.
Ważne: po zamówieniu wersji papierowej, zamawiający najpierw otrzyma wersję elektroniczną, z którą powinien się zapoznać.
Przed wysyłką wersji papierowej nasz konsultant skontaktuje się z zamawiającym w celu omówienia ewentualnych zmian w dokumencie. |
Zawartość dokumentacji |
Spis treści dokumentu |
• Strona tytułowa,
• Charakterystyka wybranej Metody Oceny ryzyka zawodowego,
• Opis dla stanowiska pracy,
• Identyfikacja zagrożeń na stanowisku pracy,
• Karta pomiaru ryzyka zawodowego,
• Plan działań korygujących ryzyko zawodowe dla stanowiska pracy,
• Oświadczenie do akt osobowych (Dokument zawiera dodatkowe oświadczenie pracownika potwierdzające zapoznanie się z ryzykiem zawodowym, które należy dołączyć do akt osobowych. Oświadczenie znajduje się na ostatniej stronie karty oceny ryzyka zawodowego.),
• Klauzula prawna. |
Podstawa prawna |
Opracowanie zgodne z przepisami |
Opracowana zgodnie z aktualnymi wymogami oceny ryzyka zawodowego (Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy; Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy). Dokumentacja w pełni zgodna z oczekiwaniami Państwowej Inspekcji Pracy oraz Państwowej Inspekcji Sanitarnej. |
Prawa autorskie |
Produkt oceny ryzyka objęty jest prawem autorskim, karta oceny ryzyka zawodowego, nie podlega zwrotom. Firma Luxcontrol Polska oferuje elektroniczną wersję kart ocen ryzyka zawodowego (pliki docx, doc, pdf, odt). Produkty te są chronione prawem autorskim, co oznacza: -zakaz udostępniania, kopiowania zamówionych dokumentów osobom trzecim przez Internet, kopiowanie na zewnętrzne nośniki danych oraz dalszą sprzedaż. -zakaz tworzenia nowych dokumentów na podstawie treści zawartych w ocenach ryzyka zawodowego. Naruszenie powyższych zasad podlega sankcjom prawnym. |
Uwagi |
Zakupiona dokumentacja może różnić się od rzeczywistego stanowiska pracy. Dozwolona jest edycja w celu dostosowania dokumentacji do konkretnego stanowiska pracy w zakładzie. W przypadku zastrzeżeń dotyczących treści dokumentacji, Klient zobowiązany jest skontaktować się ze sklepem. |
Zwroty |
Produkt oceny ryzyka objęty jest prawem autorskim, karty oceny ryzyka zawodowego nie podlegają zwrotom. |
1. PN-N-18002:
Metoda matrycowa: Polega na oszacowaniu prawdopodobieństwa wystąpienia zdarzenia i jego skutków, a następnie przypisaniu odpowiedniej kategorii ryzyka.
Zalety: Prosta, przejrzysta, zgodna z Polską Normą.
2. Risk Score:
Metoda ilościowa: Polega na przypisaniu punktowej wartości poszczególnym czynnikom ryzyka, a następnie zsumowaniu ich w celu uzyskania ostatecznej wartości ryzyka.
Zalety: Szczegółowa, precyzyjna, pozwala na porównanie ryzyka na różnych stanowiskach pracy.
3. PHA (Preliminary Hazard Analysis):
Metoda heurystyczna: Polega na identyfikacji zagrożeń i oszacowaniu ich ryzyka na podstawie doświadczenia i wiedzy eksperckiej oceniających.
Zalety: Szybka, elastyczna, skuteczna na etapie projektowania.
5.0 (Ogólnie)
Na podstawie ostatnich komentarzy
28-02-2025 Beata Avecilla
(5)
MOPS
Szkolenie bardzo przydatne, wyczerpująco omówione istotne zagadnienia.
27-02-2025 Anna Gwiazda
(5)
IG Technologie Sp. z o.o.
Polecam. Bardzo ciekawie przygotowane szkolenie.
Security Consulting
Wszystko na najwyższym poziomie.
20-02-2025 Anna Nowakowska
(5)
Politechnika Częstochowska
Super kurs. Polecam. Rzetelnie przeprowadzony i bardzo przydatne informacje.
19-02-2025 Kamil Zienkiewicz
(5)
Kamil Zienkiewicz
Bardzo przydatny kurs, dobrze przekazane wiadomości.
19-02-2025 Arun Krishnan Thampy
(5)
THE SCULPTORS GROUP POLAND SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
The health and safety training was a valuable and informative experience. It provided essential knowledge on workplace safety, emergency procedures, and best practices to prevent accidents. / Szkolenie BHP było cennym i pouczającym doświadczeniem. Dostarczyło niezbędnej wiedzy na temat bezpieczeństwa w miejscu pracy, procedur awaryjnych i najlepszych praktyk zapobiegających wypadkom
16-02-2025 Beata Kasińska
(5)
''MEDIPOZ'' Sp. z o. o.
Bardzo dobrze zorganizowany Kurs. Wspaniała forma samokształcenia kierowanego. Polecam każdemu pracodawcy oraz pracownikom służby bhp.
Zobacz więcej
Nauczyciel przedmiotu w szkole podstawowej pełni kluczową rolę w procesie kształcenia dzieci, dostarczając im wiedzy z danej dziedziny oraz rozwijając ich umiejętności poznawcze i społeczne. Jego głównym zadaniem jest przygotowanie i realizacja programu nauczania zgodnie z podstawą programową, dostosowanej do wieku i poziomu rozwoju uczniów. Poprzez różnorodne metody nauczania, takie jak wykłady, ćwiczenia praktyczne czy dyskusje, nauczyciel stara się zainteresować uczniów tematem oraz rozwijać ich umiejętność logicznego myślenia i krytycznej analizy. Ponadto, nauczyciel współpracuje z rodzicami oraz innymi nauczycielami w celu zapewnienia wszechstronnego rozwoju uczniów i sukcesu edukacyjnego.
Do jego głównych obowiązków należy:
1. Realizacja podstawy programowej i programów nauczania:
- Dokładne i rzetelne realizowanie podstawy programowej Ministerstwa Edukacji i Nauki w zakresie nauczanego przedmiotu.
- Opracowywanie i wdrażanie programów nauczania danego przedmiotu zgodnie z zasadami współczesnej dydaktyki i najnowszymi osiągnięciami naukowymi.
- Wyposażanie uczniów w wiedzę ogólną i szczegółową z zakresu nauczanego przedmiotu, uwzględniając ich potrzeby i możliwości rozwojowe.
- Aktualizowanie treści kształcenia i udoskonalanie metod nauczania w związku z rozwojem nauk właściwych dla nauczanego przedmiotu.
2. Kształtowanie umiejętności i postaw:
- Rozwijanie u uczniów umiejętności intelektualnych i praktycznych określonych w podstawie programowej i szkolnych programach nauczania.
- Kształtowanie u uczniów samodzielności myślenia, umiejętności logicznego wnioskowania i krytycznego analizowania informacji.
- Wdrażanie uczniów do samodzielnej, systematycznej pracy i efektywnego korzystania z różnych źródeł wiedzy.
- Dbanie o kształtowanie u uczniów postaw moralnych i obywatelskich zgodnie z ideą demokracji.
- Rozwijanie u uczniów wrażliwości społecznej, moralnej i estetycznej.
- Krzewienie dobrych obyczajów i dbałość o czystość języka ojczystego ucznia w mowie i piśmie.
3. Ewaluacja i dokumentacja:
- Prowadzenie rzetelnej i obiektywnej oceny umiejętności uczniów, ich postępów w nauce oraz analizowanie przyczyn ewentualnych niepowodzeń.
- Prowadzenie dokumentacji pedagogicznej w zakresie osiąganych wyników nauczania i realizacji programu nauczania.
- Komunikowanie się z rodzicami i opiekunami uczniów na temat ich postępów w nauce i zachowania.
4. Współpraca i doskonalenie zawodowe:
- Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów, pedagogiem szkolnym i psychologiem w celu korelacji treści kształcenia i doskonalenia pracy pedagogicznej.
- Współdziałanie z rodzicami i instytucjami opieki i ochrony praw dziecka w przypadku stwierdzenia problemów wychowawczych lub socjalnych u uczniów.
- Stałe doskonalenie zawodowe poprzez udział w różnych formach kształcenia i samokształcenia, poszerzanie wiedzy z zakresu nauczanego przedmiotu i wzbogacanie własnego warsztatu pracy pedagogicznej.
5. Zapewnienie odpowiednich warunków do nauki:
- Stwarzanie uczniom odpowiednich warunków do nauki poprzez dbałość o pracownię przedmiotową i jej wyposażenie.
- Zapewnianie uczniom dostępu do nowoczesnych pomocy dydaktycznych i technologii informacyjno-komunikacyjnych.
- Reagowanie na zjawiska patologiczne w rodzinie i środowisku ucznia oraz współdziałanie z instytucjami pomocowymi.
- Zapewnianie poziomu opieki i pomocy indywidualnej dla uczniów będących w trudnej sytuacji szkolnej lub społeczno-wychowawczej.